Dinsdag presenteerde het bedrijf het nieuwe Outlook.com.
‘s-Werelds grootste softwarebedrijf hoopt met de omschakeling het verloren
marktaandeel op Google’s snelgroeiende Gmail te keren.
Microsoft denkt voordeel te trekken van zijn merk Outlook, dat in het
Officepakket al een veelgebruikt mailprogramma in het zakelijk verkeer is.
De nieuwe versie van Outlook krijgt een nieuw overzichtelijk uiterlijk,
links met sociale media en toepassingen om junkmail tegen te gaan.
Gmail
Hotmail was in juni nog steeds de grootste online maildienst met 324 miljoen
gebruikers, of ongeveer 36 procent van de wereldmarkt. Maar de dienst
verliest steeds meer klanten aan Google’s Gmail, de snelst groeiende rivaal
met ongeveer 31 procent van de markt. Yahoo mail blijft constant met een
marktaandeel van ongeveer 32 procent. Ook de opkomst van sociale media werkt
in het nadeel van Hotmail.
"Er is veel veranderd in de laatste 8 jaar en we denken dat het tijd is
voor een frisse kijk op e-mail", zei vice-president Chris Jones van
Microsoft’s Windows Live in een toelichting. Hotmail, gelanceerd in 1996,
was een van de eerste online e-maildiensten, maar het is de laatste 8 jaar
niet meer bijgewerkt door Microsoft.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl